Amerykańska publiczność i kolejna faza debaty na temat reformy systemu opieki zdrowotnej cd

Większość, ale nie wszystkie, sondaży pokazują, że wśród osób, które postrzegają plan jako wpływający na nich osobiście, bardziej wierzą, że będą one gorsze osobiście oraz pod względem kosztów i jakości opieki, niż uważają, że będą lepsze (CBS , Październik, NBC, październik, Gallup, październik). Opinia publiczna ma również inne obawy dotyczące obecnych propozycji. Około dwie trzecie (66%) Amerykanów uważa, że plan opieki zdrowotnej Obamy zwiększyłby płacone przez nich podatki (QU, lipiec-sierpień); 43% uważa, że obecne propozycje wiążą się z zbyt dużym zaangażowaniem rządu w krajowy system opieki zdrowotnej (ABC, październik); a 43% uważa, że te propozycje osłabiłyby Medicare – tylko 18% uważa, że wzmocni program (ABC, październik). Ponadto, propozycje nie zawierają co najmniej jednego elementu, który jest popularny wśród opinii publicznej: limity ilości pieniędzy, jakie pacjenci mogą gromadzić w sprawach sądowych o popełnienie błędów w sztuce lekarskiej. Takie limity są preferowane przez 63 do 66% Amerykanów (ABC, wrzesień, Pew).
Kwestią, która może wzbudzić poważne zaniepokojenie społeczne w ostatnich etapach debaty, jest wymóg prawny, że Amerykanie otrzymują ubezpieczenie zdrowotne lub płacą karę. Przy skupieniu się na kwestii konkurencyjnego publicznego planu ubezpieczeniowego niewiele uwagi poświęcono wpływowi mandatu na jednostki. Dziś tylko stan Massachusetts ma taki wymóg, a kiedy uchwalono powszechną ustawę o zasięgu, indywidualny mandat był jedną z najbardziej kontrowersyjnych kwestii – 61% społeczeństwa poparło prawo ogółem, podczas gdy tylko 52% poparło indywidualny mandat. . Opinia publiczna odczuła skutki, gdy dowiedziała się, ile osób nieubezpieczonych będzie musiało płacić za niesubsydiowane plany ubezpieczeniowe2. Do tej pory ogólnokrajowe sondaże ogólnie pokazują poparcie dla polityki, gdy pytania wymieniają dotacje (50 do 71%) (CBS, październik, KFF , Październik, Pew, Franklin i Marshall, ABC, październik), ale znacznie niższa akceptacja, gdy wspomniano o karach finansowych (od 26 do 34%) (QU, lipiec-sierpień, NBC, lipiec). Szczegóły dotyczące przystępności planów mogą pojawić się dopiero w ostatnich tygodniach działalności legislacyjnej. Sądząc po doświadczeniach z Massachusetts, odpowiedź na to pytanie może wpłynąć na ostateczną ocenę przepisów przez Amerykanów.
W końcowej fazie tej debaty uważamy, że wrażenia Amerykanów na temat prawdopodobnego wpływu prawodawstwa na ich sytuację będą najważniejszym czynnikiem przy określaniu poziomu publicznego zatwierdzenia. Wsparcie lub sprzeciwianie się konkretnym elementom prawodawstwa i obawy związane z ogólną potrzebą reform będą miały wpływ drugorzędny.
Uważamy, że opinia publiczna jest wciąż płynna w kluczowym pytaniu o wpływ prawodawstwa. Zapytani o to, czy sądzą, że będą popierać ostateczną ustawę o opiece zdrowotnej, czy też będą jej zależali od decyzji, które jeszcze nie zostały podjęte w sprawie ustawy, 25% stwierdziło, że poparłoby ją, 33% stwierdziło, że jest przeciwko niej, 39% powiedział, że będzie to zależało od ostatecznej formy rachunku, a 3% nie jest pewne (Gallup, październik).
Większość Amerykanów nie jest specjalistami w zakresie polityki zdrowotnej i prawdopodobnie nie przeczyta długiego i skomplikowanego aktu prawnego. Zamiast tego będą polegać na zaufanych pośrednikach, aby wyjaśnić ich prawdopodobny wpływ na nich
[więcej w: agencja interaktywna warszawa, agencja interaktywna poznań, hologramy els ]

Powiązane tematy z artykułem: agencja interaktywna poznań agencja interaktywna warszawa hologramy els